Vitamin D Linked to Reduced Cancer Risk...Again
Wednesday October 31, 2007
Sun exposure, which boosts the body's production of vitamin D, may decrease the risk of advanced breast cancer in women with light skin pigmentation, according to a study in the American Journal of Epidemiology.
Other recent studies have linked vitamin D with a reduced risk of cancer. The Canadian Cancer Society announced earlier this year that adults in Canada consider taking a 1,000 IU vitamin D supplement during winter months and has written to major medical research agencies, such as the U.S. National Institutes of Health, lobbying them to fund a large scale clinical trial on vitamin D. The U.S. vitamin D guidelines are currently being re-evaluated.
Find out more about vitamin D, who's at risk for vitamin D deficiency, and how to ensure you're getting enough. What You Need to Know About Vitamin D
Other recent studies have linked vitamin D with a reduced risk of cancer. The Canadian Cancer Society announced earlier this year that adults in Canada consider taking a 1,000 IU vitamin D supplement during winter months and has written to major medical research agencies, such as the U.S. National Institutes of Health, lobbying them to fund a large scale clinical trial on vitamin D. The U.S. vitamin D guidelines are currently being re-evaluated.
Find out more about vitamin D, who's at risk for vitamin D deficiency, and how to ensure you're getting enough. What You Need to Know About Vitamin D


Comments
No comments yet. Leave a Comment